loading...

Adevarul pe care putini il stiu despre vinetele coapte pastrate la congelator

Vinetele sunt legume savuroase care aduc multe beneficii sanatatii noastre. Acestea se pastreaza foarte bine pentru iarna, coapte si apoi congelate. Putini stiu insa cat timp pot fi pastrate astfel.

Potrivit nutritionistilor, vinetele coapte si congelate trebuie consumate in maxim 5 luni, pentru ca isi pierd total proprietatile benefice pentru sanatate. De asemenea, o portie de vinete coapte congelate isi pierde prin congelare in jur de 25% din substantele minerale.

Vinetele coapte congelate sunt de mare ajutor pe timpul iernii celor care tin dieta.

De exemplu, 100 de grame de vinete coapte congelate au aproximativ 25 de calorii. Mai mult, sunt excelente in curele de slabire si pentru ca au un continut important de minerale, vitamine, fibre si proteine.

De asemenea, este important sa stiti ca vinetele coapte si congelate nu trebuie preparate cu mult ulei sau combinate in mancaruri prajite pentru ca au o capacitate foarte mare a absorbi uleiul si sunt foarte greu de digerat.

Pentru ca vinetele sa-si pastreze toate beneficiile, se recomanda sa le consumi gatite la abur, la cuptor, coapte sau la gratar. Sunt bogate in, fibre, vitamine, fier, potasiu, calciu, fosfor, sodiu, magneziu.

Vinetele sunt de ajutor sistemului cardiovascular, actionand prin mentinerea sanatatii arterelor, scazand riscul de infarct si de accident vascular cerebral. Vitamina K si bioflavonoidele intaresc vasele de sange si scad riscul de formare a cheagurilor de sange si trombozelor.

Vinetele sunt recomandate in special persoanelor care sufera de arteroscleroza.

Gratie continutului ridicat de fibre, vinetele sustin digestia si ajuta in vindecarea sau mentinerea sub control a gastritei, refluxului gastric, arsurilor si ulcerului. In combinatiile potrivite, combat indigestia, diareea, constipatia si balonarea. Vinetele contin nasunin, un antioxidant. care actioneaza in special asupra sistemului nervos, imbunatatind activitatea cerebrala.

Nu îngraşă! O ceaşcă cu vinete tocate conţine doar 35 de calorii. In plus, nu au grăsimi. Dacă reuşeşti să le consumi fără adaos de ulei şi paine, te vei bucura şi tu de aceste calităţi.

Conţinutul mare de fibre şi redus de carbohidraţi face din vinete un aliment excepţional pentru diabetici.

Studiile arată că un consum echilibrat de vinete duce la scăderea colesterolului rău, mai ales dacă sunt preparate la grătar sau la cuptor ori sunt consumate sub formă de salată, cu puţin ulei de măsline extravirgin.

Sunt foarte bogate în fibre – asta înseamnă că sunt excelente pentru întregul tract digestiv, ţinand la distanţă cancerul de colon şi alte probleme legate de tranzit.

Conţin fitonutrienţi care protejează inima şi ajută creierul să funcţioneze optim. Din păcate, aceştia sunt concentraţi în coajă, pe care cei mai mulţi o aruncă. Tocmai de aceea, măcar la tocăniţe şi ghiveciuri, încearcă s-o păstrezi.

suntgospodina.com

loading...

Verifică de asemenea și

Muncitorii săpau de zor, când au dat peste o ladă misterioasă! Curioși, bărbații au decis să o deschidă, să vadă ce avea în interior, dar au rămas fără cuvinte! Nu le-a venit să creadă ce era acolo!

Doi bărbați din Rusia, voluntari și cunoscuți pentru pasiunea lor de adescoperi tot felul de …